Certificat energètic
La Secre gestiona el teu certificat energètic de manera ràpida i senzilla.
Què és el certificat d’eficiència energètica?
Segons el Reial Decret 235/2013 els edificis existents que siguin objecte de compravenda o arrendament estan obligats a tenir un certificat d’eficiència energètica.
És un certificat, emès per un tècnic qualificat, que reflecteix la eficàcia en el consum d’energia dels immobles . Se’ls assignarà una etiqueta d’eficiència energètica amb una qualificació que fluctuarà de l’A (la millor) a la G.
El certificat d’eficiència energètica tindrà una validesa de deu anys . El propietari podrà voluntàriament procedir a la seva actualització, quan consideri que hi ha variacions en l’edifici que puguin modificar el certificat d’eficiència energètica.
Mitjançant la certificació energètica és possible saber el comportament energètic d’un habitatge i com millorar-lo per tal de disminuir els costos del consum d’energia, o sigui, reduir l’import de les factures dels subministraments de llum, aigua i gas.
Quins edificis tenen l’obligació de tenir un certificat d’eficiència energètica?
- Els edificis de nova construcció.
- Els edificis o parts d’edificis existents que es venguin o lloguin a un nou arrendatari. S’entén per part d’un edifici la unitat, planta, vivenda o apartament en un edifici o locals destinats a ús independent o de titularitat jurídica diferent, dissenyats o modificats per a la seva utilització independent.
- Els edificis o parts d’edificis existents en els què una entitat pública ocupi una superfície útil total superior a 250 m2 i que siguin freqüentats habitualment pel públic.
Què inclou el tràmit?
- L’elaboració del certificat d’eficiència energètica inclou:
- Visita de l’immoble.
- Presa de dades.
- Certificat d’eficiència energètica.
- Tràmits de registre a l’ICAEN.
- Pagament de taxa.
- Etiqueta d’eficiència energètica.
- Documentació via telemàtica.
Cèdula d’Habitabilitat
A La Secre estem especialitzats en la tramitació de cèdules d’habitabilitat. Els nostres gestors especialitzats s’encarreguen de realitzar totes les gestions per oferir-te les màximes facilitats i comoditats.
Què és la cèdula d’habitabilitat?
La cèdula d’habitabilitat és el document que acredita el compliment dels requisits mínims d’habitabilitat establerts al decret 141/2012 de la Generalitat de Catalunya. Té el paper d’acreditar, a part que l’habitatge és habitable, la solidesa de l’edifici, i de continuar vetllant perquè els habitatges compleixin i sobretot mantinguin unes condicions d’habitabilitat dignes al llarg del temps.
La cèdula d’habitabilitat és un document administratiu que acredita que un habitatge compleix les condicions mínimes d’habitabilitat que preveu la normativa vigent i és apte per a ser destinat a residència de persones, sense perjudici que s’hi desenvolupin altres activitats autoritzades.
La cèdula d’habitabilitat, que caduca als 15 anys, és obligatòria per a tots els habitatges, i es necessita per a llogar, comprar i vendre un habitatge. La cèdula s’anomena de segona ocupació si es refereix a habitatges usats o preexistents.
Les dades que consten a la cèdula són:
- L’adreça i ubicació de l’habitatge
- La superfície útil de l’habitatge i de les habitacions
- Les estances i els espais que componen l’habitatge
- El llindar màxim d’ocupació
- La identificació i titulació de la persona tècnica que certificat l’habitabilitat
Quan és necessària?
La cèdula d’habitabilitat és necessària per a transmetre un habitatge en venda, lloguer o cessió d’ús, en primera transmissió o en posteriors (llevat dels supòsits d’exoneració que preveu la normativa vigent). També és necessària per a donar-se d’alta dels serveis d’aigua, electricitat, gas, telecomunicacions i altres serveis.
L’atorgament de la cèdula d’habitabilitat no suposa la legalització de les construccions pel que fa a l’adequació de l’ús d’habitatge a la legalitat urbanística.
Pintura
La Secre et facilita la rehabilitació i manteniment d’espais interiors dels immobles oferint servei de pintura integral per posar a punt la teva propietat.
Oferim serveis de pintura i decoració de cases, pisos, locals, façanes, comunitats de veins, etc., Especialistes en tot tipus de treballs i solucions en pintura i decoració.
Reformes-Interiorisme
Oferim un servei integral per donar resposta a totes les necessitats del nostre client. Una solució per estalviar temps i diners. Creem espais únics, funcionals i personalitzats a través dels nostres serveis d’interiorisme, reforma integral i decoració. Projectes de disseny d’interiors i decoració completament personalitzats, funcionals i amb estil. Especialistes en reformar tot tipus d’habitatges i espais comercials de qualsevol característica i dimensió.
Mudança
Per nosaltres és important garantir la comoditat dels nostres clients i per això hem fet un pas endavant i oferim aquest nou servei de mudances.
Els nostres professionals s’encarreguen del trasllat del mobiliari al teu nou immoble sense que tu hagis de fer cap esforç.
Cada casa és un món i nosaltres ho sabem, per això ens adaptem a les teves necessitats i oferim un servei personalitzat per garantir una mudança ràpida, fàcil i ben feta.
Si les coses poden ser més senzilles, per què no aprofitar-ho?
Sol·licitar Serveis
Si necessiteu fer una consulta o vols demanar un pressupost sobre algun dels nostres serveis, no dubteu en contactar amb nosaltres. Truca’ns al telèfon: 628 87 18 58 o omple el formulari, i t’ajudarem en tot el que puguem.